Fakturafrågor

Gällande betalning av Hyror till Mälarstranden Bostäder

Hyresavier skickas via e-post och detta gör vi för att papper kan lätt komma bort i posten. E-post är både miljövänligt och gör att du enkelt kan spara dina fakturor digitalt. Vi kan i vissa fall även erbjuda hyresavier via post.

Vill du också ha din faktura via e-post så tveka inte att maila till: hej@malarstranden.se

Hyresavier

Utskicken av Hyresavier sker via Fortnox och de tar också emot och registrerar alla betalningar. Nedan kan du läsa om hur du går tillväga för att kunna lösa eventuella problem som kan uppstå.

Undrar du om din betalning kommit fram, eller om du betalat för lite eller för mycket:

  1. Gå till minfaktura.fortnox.se
  2. Hitta din faktura med hjälp av OCR-numret från fakturan och ditt postnummer
  3. Klicka på Historik och kontrollera hur mycket som du har betalat
  4. Om du betalat för mycket så kan du kontakta Fortnox via ‘Jag behöver hjälp’ och där väljer du ‘Kontakta Fortnox Finans’
  5. Fyll därefter i formuläret och beskriv din fråga

Om du inte har fått din Hyresavi / Faktura

Maila till hej@malarstranden.se

Ange namn, vilken adress och lägenhet du bor i och vilken månad du saknar.

Om du betalat men angivit fel OCR-nummer

Ladda ner ett kvitto på din betalning från din bank och kontrollera så att Plusgiro/Bankgiro-nummer är rätt.

  1.  Gå till minfaktura.fortnox.se
  2. Hitta din faktura med hjälp av rätt OCR-numret från fakturan och ditt postnummer
  3. Välj därefter ‘Jag behöver hjälp’ och under ‘Vanliga Frågor’ väljer du ‘Redan Betalat Fakturan’ och fyller i uppgifterna och laddar upp ditt kvitto

Om du betalat till fel Plusgiro eller Bankgiro

Tillhör Bankgiro/Plusgiro något av Mälarstranden Bostäder bolag så maila ditt kvitto från internetbanken eller bankkontoret till hej@malarstranden.se

Om Bankgiro/Plusgiro tillhör någon annan så kan du reklamera betalningen via din bank